moeite te overzien

m

Niet meedoen op het vlak van sociale media is voor bedrijven tegenwoordig not done lijkt het wel.

Aangedrongen
Zo sprak ik gisteren bij een buurtborrel een buurman die leiding geeft aan een kindercreche. Het bestuur had er bij hem op aangedrongen een Facebook of Hyves pagina te beginnen. Hij reageerde afwijzend.

Werk
Je wist immers maar nooit wie er op zo’n pagina af zou komen. Bovendien zou het zoveel werk met zich meebrengen dat je al gauw iemand speciaal hiervoor moest inhuren.

Koudwatervrees
Het ene argument is wat steekhoudender dan het andere, maar wat ik van zo’n kort gesprekje vooral onthoud is de koudwatervrees waar zo’n ondernemer aan lijdt. Waarom in bedreigingen denken als een goed gebruik van sociale media vooral kansen biedt? En Waarom geen mensen inhuren hiervoor? Als de verwarming gerepareerd moet worden huur je toch ook een monteur in?

Overtuigen
Rest de vraag wat er voor nodig is om dit soort ondernemers sociale media te durven laten toepassen? Waarmee overtuig je dit type ondernemer?

Over de auteur

Michel ten Hoove

Rondde op z’n 51ste de opleiding journalistiek af|begon weer met 🎷 lessen|is in opleiding als Taxateur/Gegevensbeheerder.

Door Michel ten Hoove